سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

بحرین به درخواست عربستان سفیر خود را از ایران فراخواند

منبع بحرینی در گفت‌وگو با فارس:
بحرین به درخواست عربستان سفیر خود را از ایران فراخواند

یک منبع بحرینی تاکید کرد که مقام‌های کشورش به درخواست عربستان سفیر خود را از ایران فراخواندند.

خبرگزاری فارس: بحرین به درخواست عربستان سفیر خود را از ایران فراخواند

یک منبع آگاه بحرینی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس خبر داد: عربستان از بحرین، اردن و مصر خواسته است که ایران را به دخالت نکردن در امور داخلی این کشورها دعوت کنند.

وی افزود:در پی اظهارات اخیر رهبر عالی انقلاب ایران در سخنرانی عید فطر درباره اوضاع مسلمانان در کشورهای عربی، عربستان بحرین را برای واکنش به آن تحریک کرد.

بحرین روز شنبه سفیر خود را در اعتراض به آنچه که اظهارات خصمانه ایران توصیف کرد، برای مشورت از تهران فرا خواند.

در عین حال حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزیر امورخارجه فراخوان سفیر بحرین توسط کشور متبوع را برای پاره‌ای از مشورت‌ها دانست و گفت: این به معنای قطع یا کاهش رابطه نیست.

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: به هر حال ما از حقوق مظلومان بحرین دفاع می کنیم و همواره به این موضوع تاکید داریم که باید به مردم بحرین توجه شود، ضمن این که روابط دو جانبه داریم و مایل هستیم رایزنی‌های منطقه‌ای را با مجموع کشورهای منطقه ادامه دهیم.

پیش از این وزیر کشور بحرین با تکرار ادعاهای بی اساس و اشاره به آنچه آن را که دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورش خواند، گفت: این دخالت‌ها کاملا رد شده است. وزیر کشور بحرین مدعی شد که ایران در قاچاق مواد منفجره و سلاح و مهمات به بحرین دست دارد و گروه‌های تروریستی را برای حمله به مردم بی‌گناه بحرین آموزش می‌دهد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر کشور بحرین درباره ایران گفت: جمهوری اسلامی همواره با رفتار مسئولانه در مسیر ثبات و امنیت منطقه گام برداشته است.

وی به مقام‌های بحرینی توصیه کرد به جای فرافکنی و جو سازی منفی، به ریشه مشکلات خود توجه کنند و با اقدامات اعتمادساز، زمینه مناسب و لازم را برای گفتگوهای جدی به منظور حل معضل سیاسی آن کشور فراهم سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.