سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

ملایی در تک‌نفره سبک‌وزن راهی فینال شد/صعود روئینگ دو نفره مردان به فینال

مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا - چین
ملایی در تک‌نفره سبک‌وزن راهی فینال شد/صعود روئینگ دو نفره مردان به فینال

ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی روئینگ آسیا در ماده سنگین‌وزن دو نفره راهی فینال شدند.

خبرگزاری فارس: ملایی در تک‌نفره سبک‌وزن راهی فینال شد/صعود روئینگ دو نفره مردان به فینال

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون قایقرانی، مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا از روز گذشته 2 مهرماه در پکن آغاز شده است. در ادامه این مسابقات نمایندگان کشورمان در ادامه دور مقدماتی در 5 ماده به مصاف حریفان خود رفتند.

در روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان صابر نادری با حریفانی از هند، کامبوج، هنگ کنگ، تایلند و ازبکستان رقابت کرد و در پایان با زمان 7:31.87 دقیقه در رده سوم ایستاد و به شانس مجدد راه پیدا کرد.

نازنین ملائی در تکنفره سبک وزن بانوان با رقبایی از چین تایپه، کره، تایلند، چین و هند رقابت کرد و در نهایت با زمان 8:08.34 دقیقه در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد.

در روئینگ چهارنفره بانوان تیم کشورمان با ترکیب فرحناز عشقی، پریسا احمدی، مریم کرمی و مریم امیدی پارسا با حریفانی از چین، ویتنام و کره رقابت کردند و در نهایت با زمان 6:46.52 دقیقه دوم شدند و باید در شانس مجدد رقابت کنند.

مجتبی شجاعی و امیر رهنما در روئینگ دونفره سنگین وزن مردان با حریفانی از فیلیپین، چین، هند و اندونزی رقابت کردند و در نهایت با کسب رکورد 6:35.90 دقیقه در رده دوم ایستادند و مستقیما به فینال A راه پیدا کردند.

در روئینگ دونفره سبک وزن بانوان نازنین رحمانی و حمیرا برزگر با حریفانی از کره، ازبکستان، ژاپن و تایلند رو به رو شدند و با قرار گرفتن در رده سوم راهی شانس مجدد شدند.

این رقابت ها بعدازظهر امروز 3 مهرماه با رقابت پاروزنان کشورمان در 3 ماده شانس مجدد دنبال می شود.

برزیل یک دهم بودجه لندن را برای المپیک 2016 هزینه می‌کند

برزیل یک دهم بودجه لندن را برای المپیک 2016 هزینه می‌کند

مسئولان کمیته ملی المپیک برزیل اعلام کردند برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه هزینه زیاد را صرف نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس: برزیل یک دهم بودجه لندن را برای المپیک 2016 هزینه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، مسئولان کمیته ملی المپیک برزیل در نظر دارند برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو هزینه کمتری را نسبت به لندن و پکن اختصاص دهند.

این تصمیم به دلیل ریاضت‌های اقتصادی برزیل در 10 ماه اخیر گرفته شده است. این کشور در حال حاضر دچار رکود اقتصادی شده و تورم 10 درصد نیز وجود دارد. حتی شایعاتی مبنی بر استیضاح دیلما روسف رئیس جمهور برزیل نیز به گوش می‌رسد.

فرناندو میرلز فیلمساز برزیلی و عضو گروهی که برای المپیک ریو برنامه‌ریزی می‌کند در این باره گفت: ریو یک دهم آنچه که لندن هزینه کرده بود بودجه در نظر گرفته است. من برای هدر دادن پول در لندن شرمنده‌ام در حالی که می‌شد این پول برای بهداشت و آموزش خرج شود. خوشحالم که ما مانند احمق‌ها بودجه زیادی را هزینه نمی‌کنیم!

طبق گزارشات اعلام شده لندن 80 میلیون پوند (104 میلیون دلار) برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه هزینه کرد.