سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

تمام شگفتی‌های روز دوم/ از قهرمانی یک جوان 19 ساله تا ناکامی نایب قهرمان المپیک


کشتی آزاد قهرمانی جهان - آمریکا
تمام شگفتی‌های روز دوم/ از قهرمانی یک جوان 19 ساله تا ناکامی نایب قهرمان المپیک

در روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان مانند روز اول شگفتی‌های جالبی رقم خورد.

خبرگزاری فارس: تمام شگفتی‌های روز دوم/ از قهرمانی یک جوان 19 ساله تا ناکامی نایب قهرمان المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس، در پایان مسابقات سه وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (جمعه) به وقت تهران در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده بود، نفرات برتر اوزان 61، 86 و 97 کیلوگرم مشخص شدند که طلاهای روز دوم به روسیه، آذربایجان و آمریکا رسید. همچنین شاهد شگفتی‌هایی در روز دوم مسابقات بودیم که می‌توانید در زیر بخوانید:

61 کیلوگرم:

از حوادث مهم این وزن می‌‌توان به شکست باجرانگ، نایب قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی از هند با نتیجه 10 بر صفر مقابل باتبولد، نفر سوم آسیا و بازی‌های آسیایی اشاره کرد.

* دولت نیازبیکوف، کشتی‌گیر کهنه‌کار قزاق‌ها و قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی نیز در یک کشتی پربرخورد با نتیجه 11 بر 11 مقابل ریس هامفری از آمریکا شکست خورد که این کشتی‌گیر نیز در مرحله بعد به باتبولد مغولستانی باخت و باعث حذف نیازبیکوف شد. باتبولد در مرحله بعد نیز بکا لومتادزه، نایب قهرمان بازی‌های اروپایی را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، وی در این مرحله نیز واسیل شوپتار از اوکراین را شکست داد و راهی فینال شد، اما نتوانست با کسب مدلا طلا شگفتی این وزن را تکمیل کند و مغلوب حاجی‌ علی‌یف قهرمان دوره قبل از آذربایجان شد.

* شوپتار اوکراینی که در دور اول بهنام احسان‌پور را شکست داده بود در دور دوم هم آلکساندر بوگوموئف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه را شکست داد، اما در نیمه نهایی مغلوب باتبولد مغول شد و به فینال نرسید تا این دو کشتی‌گیر حذف شوند و امتیازی برای تیم‌هایشان نگیرند.

 

86 کیلوگرم:

از حوادث مهم این وزن می‌توان به شکست جیمی اسپینال، نایب قهرمان المپیک لندن از پورتوریکو مقابل سلیم یاشار دارنده مدال برنز 2014 جهان از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر اشاره کرد. یاشار در مرحله بعد نیز با نتیجه 2 بر صفر ساندور امیناشویلی، نفر سوم بازی‌های اروپایی از گرجستان را شکست داد تا باعث حذف هربرت شود. اسپینال در گروه بازنده‌ها هم توفیقی کسب نکرد و در رده 34 قرار گرفت.

* جاکوب هربرت، نایب قهرمان پان امریکن از آمریکا با نتیجه 6 بر یک به ساندور امیناشویلی نفر سوم بازی‌های اروپایی از گرجستان باخته بود.

* استفان ورب، دارنده مدال برنز 2013 جهان از مجارستان نیز با نتیجه 9 بر 4 مقابل پیوتر اینالوف، نایب قهرمان بازی‌های اروپایی از مولداوی شکست خورد.

* همچنین موسی مرتضی علی‌یف، نفر سوم اروپا از ارمنستان با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ویلی تاپانی هینو از فنلاند شد که با شکست این کشتی‌گیر مقابل علیرضا کریمی، علی‌یف حذف شد.

* آلکساندر هوشتین، قهرمان اروپا از بلاروس نیز با نتیجه 4 بر 3 به آرماندس زویربولیس از لاتویا باخت که با شکست حریفش در مرحله بعد او نیز حذف شد.

* رنیرز سالاس پرز، نایب قهرمان 2013 و 2014 جهان از کوبا هم در دیداری نزدیک با نتیجه 4 بر 4 مغلوب پدرو فوئنتس از ونزوئلا شد که با شکست حریفش در مرحله بعد از گردونه مسابقات کنار رفت.

 

98 کیلوگرم:

کِیل اسنایدر، کشتی گیر 19 ساله آمریکایی که با غلبه بر جیک وارنر، قهرمان المپیک لندن در وزن 96 کیلوگرم جانشین این کشتی‌گیر با تجربه شده بود، شگفتی خود را با پیروزی 2 بر یک مقابل پاولو اولینیک اوکراینی آغاز کرد. وی در مرحله بعد هم رادوسلاو باران لهستانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد تا نشان دهد بی‌جهت برای این مسابقات انتخاب نشده است.

البته این پایان شگفتی‌های این کشتی‌گیر 19 ساله نبود و با غلبه بر عبدالسلام گادیسوف باتجربه در فینال، او را در تکرار طلای جهانی سال 2014 ناکام گذاشت تا با کسب مدال طلا بزرگترین شگفتی این مسابقات را رقم بزند. اسنایدر در حالی مدال طلای جهان را بر گردن آویخت که نخستین حضور جهانی‌اش را تجربه می‌کرد و پیش از این تنها در بازی‌های پان امریکن در رده سنی بزرگسالان به میدان رفته بود.

* ختاگ گازیموف در ادامه ناکامی‌هایش مقابل عبدالسلام گادیسوف روس، در یک‌چهارم نهایی با نتیجه 5 بر صفر مغلوب حرفش شد تا نتیجه فینال جهانی سال قبل تکرار شود و گادیسوف هم انتقام شکست در بازی‌های اروپایی را بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.