سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

پرواز تاشکند-دوشنبه از سر گرفته می‌شود

پرواز تاشکند-دوشنبه از سر گرفته می‌شود

رئیس اداره ارتباطات بین‌المللی وزارت حمل‌ونقل تاجیکستان از سرگیری پرواز بین تاشکند و دوشنبه در آینده نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: پرواز تاشکند-دوشنبه از سر گرفته می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند به نقل از «آسیا پلوس»،  «فریده یعقوب زاده» رئیس اداره ارتباطات بین‌المللی وزارت حمل‌ونقل تاجیکستان امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: به زودی همکاری‌های بین‌المللی از جمله حمل‌ونقل هوایی بین ازبکستان و تاجیکستان از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر کارهای تدوین اسناد مورد نیاز در حال انجام است و پس از آن در زمینه همکاری‌های هوایی باید قرارداد مربوطه امضا شود.

این مقام تاجیکی افزود: این موضوع در جریان آخرین اجلاس کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ازبکستان و تاجیکستان در اواخر ژوئن سال جاری میلادی (اوایل تیر ماه سال 1394) در تاشکند بررسی شده است.

یعقوب زاده خاطرنشان کرد: بررسی موضوع از سرگیری پروازها بین پایتخت‌های 2 کشور از طرف ازبکستان پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: در آغاز سال جاری میلادی شرکت ملی هواپیمایی ازبکستان «ازبکستان هوا یولاری» به فرودگاه بین‌المللی دوشنبه پیامی را با درخواست ارسال نرخ‌های خدمات و گزارشی در مورد سطح آمادگی فرودگاه هوایی این کشور برای پذیرایی هواپیماهای مسافربری ازبکی ارسال کرده است.

بر اساس گزارش مرکز دولتی نظارت برامنیت پروازهای ازبکستان، در حال حاضر تاشکند با کشورهای خارجی از جمله افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان،ترکمنستان و ... در زمینه پروازهای مسافربری 51 قرارداد بین‌المللی امضا کرده است.

پروازهای مستقیم بین دوشنبه و تاشکند در سال 1992 میلادی پس از آغاز جنگ داخلی در تاجیکستان لغو شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.