سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

«جرمی کوربین» به منتقدینش پاسخ داد


«جرمی کوربین» به منتقدینش پاسخ داد

«جرمی کوربین» یکی از شاخص‌ترین نامزدهای رهبری حزب کارگر انگلستان، در یادداشتی به چهار مورد از مهم‌ترین انتقادها درباره کمپین انتخاباتی‌اش پاسخ داده است.

خبرگزاری فارس: «جرمی کوربین» به منتقدینش پاسخ داد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیامد شکست سنگین حزب کارگر در انتخابات سراسری ماه می انگلستان و کناره‌گیری «اد میلیبند» از رهبری این حزب، رقابت بر سر در دست گرفتن سکان هدایت حزب کارگر انگلستان روز به روز داغ‌تر می‌شود. «جرمی کوربین» یکی از شاخص‌ترین نامزدهای رهبری حزب کارگر انگلستان، در یادداشتی که در روزنامه «ایندیپندنت» منتشر شد، به چهار مورد از مهم‌ترین انتقادها درباره کمپین انتخاباتی‌اش پاسخ داده است.

کوربین با اشاره به شایعاتی که درباره وی مطرح است می‌نویسد «از زمانی که برای رهبری حزب کارگر نامزد شده‌ام چیزهای زیادی درباره خودم شنیده‌ام و مایلم به آنها بپردازم». وی سپس با اشاره به چهار تا از مهمترین انتقادهایی که به کمپین انتخاباتی وی وارد شده است، پاسخ می‌دهد:

1 . نفی کسری بودجه

کوربین ضمن ابراز شگفتی ازینکه به اجرای «کسری بودجه ابدی» متهم شده یادآور می‌شود که چطور در نطق اقتصادی خود «جرج آزبورن» وزیر خزانه‌داری را به خاطر کم‌کاری مورد نقد قرار داده و افزود «به طور مشخص، وعده دادم که اگر کسر بودجه تا سال 2020 پایان میابد و همان طور که جرج آزبورن پیشبینی می‌کند اقتصاد در حال رشد است، بنابراین حزب کارگر نباید کسری بودجه کنونی را درنظر بگیرد و باید برای سرمایه‌گذاری بر رفاه آتی، قرض کنیم. این با انکار کسری بودجه خیلی فاصله دارد...» وی در ادامه می‌نویسد اگر کسی در حال انکار است آنهایی هستند که بحران اقتصادی و افزایش فقر و بی‌خانمانی و سقوط بهره‌وری را انکار می‌کنند.

2 - تو انتخاب کردنی نیستی

کوربین می‌نویسد: «باشد.. من تا کنون هشت بار انتخاب شده‌ام که آخرینش با بالاترین نرخ آرا و با کسب بیشترین مقبولیت در نظر اکثریت بوده است». کارگرها یک بار دیگر در 2020 برای پیروزی در انتخابات سراسری تلاش خواهند کرد و کوربین پیشنهاد می‌کند نیروی خود را برای گفتگو با جمعیت 34 درصدی که رای نداده‌اند خرج کنند زیرا بر این باور است که این جمعیت همان‌هایی هستند که از کاهش نابرابری و فقر و ایجاد جامعه منصفانه‌تر سود خواهند برد. وی می‌گوید اگر کارگرها، رای یک پنجم این جمعیت را داشتند، امروز دولت کارگر می‌داشتیم. 

3 - او مخالف تجارت است و از ثروتمندان تنفر دارد

کوربین ضمن یادآوری همکاری‌هایش با تجار و بازرگانان بزرگ می‌‌افزاید مخالف معدودی است که ثروت کثیف بدست می‌آورند و از نابرابری و بی‌انصافی بیزار است و طرفدار جامعه برابر برای همه با خدمات عمومی مناسب است. 

4 - هیچکس با تو کار نخواهد کرد

کوربین با اشاره به اینکه «وارد شدن به کارزار رهبری مسیری است طولانی» می‌نویسد «جدای از اینکه چه کسی برنده این کارزار باشد، نباید دولت در سایه‌ای بخواهیم که زمینه سیاسی‌اش دقیقا با ما یکی باشد. بلکه به حزبی دموکراتیک نیازمندیم که تمام پارلمان و اعضای حزب در آن درگیر باشند.. همه اعضای کاگر پارلمان هباید نقش خودشان را بازی کنند..»

کوربین در پایان می‌نویسد: «آخر هفته طولانی در واشنگتن با "دیوید دیویس" و "اندرو میشل" اعضای محافظه‌کار پارلمان و "اندی اسلاتر" همکارم در حزب کارگر، سپری کردم با هدف لابی برای آزاد نمودن "شاکر عامر" از خلیج گوانتانامو. آنها میتوانند ببینند که منافع بیشتری در همکاری بدست می‌آید و اطمینان دارم که همکارانم در حزب کارگر هم این را خواهند پذیرفت. برخی چیزها که در گرماگرم کمپین‌های انتخاباتی گفته می‌شود، بدون شک همانجا خواهد ماند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.