سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

دور جدید عملیات نظامی در «جوبر» آغاز شد


دور جدید عملیات نظامی در «جوبر» آغاز شد

نیروهای ارتش سوریه در دور جدید عملیات خود در منطقه جوبر در شرق دمشق موفق شدند چند ساختمان و بنای این منطقه را آزاد و کنترل آنها را به دست گیرند.

خبرگزاری فارس: دور جدید عملیات نظامی در «جوبر» آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، از صبح روز گذشته (دوشنبه) ارتش سوریه دور جدیدی از عملیات نظامی خود در منطقه شرقی دمشق را با تمرکز بر منطقه «جوبر» واقع در شرق دمشق آغاز کرد.

منطقه‌ای که به دلیل بافت و ساختار خاص حاکم بر آن، یکی از مهمترین گره‌های میدانی در جنگ سوریه و مبارزه ارتش این کشور با گروه‌های تروریستی به شمار می‌آید.

وجود شبکه‌‌ای بسیار پیچیده و بزرگ از تونل‌های زیر زمینی پیشروی ارتش در این منطقه را با مشکل و کُندی مواجه کرده است، از سوی دیگر نزدیکی این منطقه به پایتخت سوریه موجب شده تا گروه‌های تروریستی از تمام توان خود برای حفظ آن و جلوگیری از سقوط منطقه استفاده کنند.

درگیری‌هایی که از روز گذشته در جوبر آغاز شده بود تا به امروز (سه‌شنبه) ادامه دارد و طی آن نیروهای ارتش سوریه چندین ساختمان و بنای موجود در شرق منطقه را که گروه‌های مسلح از جمله جیش الاسلام و فیلق الرحمن از آنها به عنوان پناهگاه و انبار تجهیزات نظامی استفاده می‌کردند، به کنترل خود درآوردند.

این درحالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در عملیاتی موفق شد، یکی از مقرهای گروه‌های تروریستی را در این منطقه هدف قرار داده و منهدم کند و تمام تروریست‌های موجود در آن را از پای درآورد.

همچنین ارتش سوریه در شهرک «بالا» در عملیاتی غافلگیرانه به نقاط تحت تمرکز عناصر تروریستی وابسته به گروه مسلح «فیلق الرحمن» حمله کرده و چند مقر آنها را تصرف کردند.

بمباران مواضع گروه‌های مسلح در شهرک‌های عین ترما، زملکا، بوستان‌های زبدین، شهر دوما و بوستان‌های اطراف آن از دیگر اقدامات ارتش سوریه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.