سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

شهادت هفت غیرنظامی در پی بمباران جنگنده‌های سعودی در یمن

بمباران جنگنده‌های عربستان سعودی در استان بیضاء یمن 7 شهید و چندین زخمی برجای گذاشت.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "العالم" در خبری فوری اعلام کرد به دنبال بمباران جنگنده‌های عربستان سعودی در منطقه "قنذع" واقع در استان "بیضاء" یمن 7 نفر شهید و تعدادی زخمی شدند.

وزش باد شدید تهران را در می نوردد

هواشناسی هشدار داد :
کارشناس هواشناسی گفت: امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در عصر و اوایل شب در تهران، البرز، قم، مرکزی و قزوین در پیش است.

وزش باد شدید تهران را در می نورددفریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: امروز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت به سبب رشد ابرهای جوششی در عصر و اوایل شب در تهران، البرز، قم، مرکزی و قزوین در پیش است و همچنین آسمان تهران در حال حاضر قسمتی ابری با وزش باد با سرعت 22 کیلومتر بر ساعت با نم نسبی 36 درصدی است همچنین بارندگی در 24 ساعت گذشته 9.6 میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی افزود: دوشنبه در سواحل شمالی، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس، مرکز، شرق و جنوب شرق و پاره‌ای از مناطق غرب کشور افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین این شرایط طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مرکز، جنوب، جنوب شرق کشور در پیش است.

وی ادامه داد: شدت بارش دوشنبه در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات مرکزی البرز، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان و سه شنبه بارش شدید در چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و جنوب سیستان و بلوچستان در پیش است.

گودرزی در پایان تصریح کرد: طی سه روز آینده، شرق دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود و در مناطق شرق، غرب و جنوب غرب کشور نیز در این مدت در برخی ساعات باد و گردوغبار پیش بینی می‌شود.

سه برابر شدن غلظت ذرات معلق/ منشا ریزگردها داخلی بود

معاون نظارت و پایش استان تهران گفت: با توجه به طوفان دیشب میزان ذرات معلق به سه برابر حد مجاز خود رسید که منشا آن داخلی بود.

سه برابر شدن غلظت ذرات معلق/ منشا ریزگردها داخلی بودمحمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سه برابر شدن میزان غلظت ذرات معلق هوا اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید و طوفان دیشب در استان تهران و شهرستان‌های اطراف تهران، ساعاتی به میزان غلظت ذرات معلق افزوده شد.

وی افزود: در ساعات 9 شب میزان غلظت به حداکثر خود یعنی 476 میکروگرم بر مکعب رسید و پس از بارش باران از میزان غلظت آن کاسته شد.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد:با بررسی از اطلاعات وارده از مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی افزود: روزهایی که جهت باد تهران شرقی و غربی می‌شود شاهد گرد و غبار هستیم که منشا آن تاثیرگرفتن از بیابان‌های دشت سمنان و بخش بیابان‌های اطراف فرودگاه امام خمینی است.

هوای تهران سالم شد

معاون نظارت و پایش استان تهران گفت: با توجه به اطلاعات دریافت شده از مرکز پایش آلودگی هوا ا مروز سه شنبه وضعیت کیفی هوا سالم شد.
فوری/ هوای تهران سالم شد
محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به وضعیت کیفی هوای استان تهران اظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافت شده از مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست هوای کیفی تهران از دیروز تا امروز ساعت 8 صبح سه شنبه در وضعیت سالم بوده است.

وی افزود: براساس شاخصه‌ها منواکسید پاک ذرات معلق کمتر از 10 میکرون سالم و ذرات معلق کمتر از 205 میکرون نیز سالم است.

فرار خرس‌ها تکذیب شد

دامپزشک و کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: گزارش‌ مردمی مبنی بر حضور خرس در منطقه حصارک کرج شایعه‌ای بیش نبوده است.
فرار خرس‌ها تکذیب شدمجید درگی دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ در خصوص فرار دو خرس از سیرک در این استان اظهار کرد: در پی بررسی‌ها و پایش‍‌های صورت گرفته در منطقه حصار رودخانه کرج هیچگونه ردپایی از خرس دیده نشد و تنها ردپایی از گونه‌ی حیوانات سگ سان و گرگ دیده و ثبت شد.

وی ادامه داد : حدود ساعت 5 بعد از ظهر گزارشی محلی مبنی بر مشاهده دو خرس در منطقه حصار  رودخانه کرج ارائه شد که بلافاصله اکیپ‌هایی با همکاری نیروی انتظامی استان و سازمان حفاظت محیط زیست به محل مورد نظر فرستاده شد.

دامپزشک سازمان محیط زیست افزود: با استفاده از تجهیزات زنده گیری حیوانات  نظیر اسلحه بیهوشی، تورها وقفس‌های زنده گیری و... نظارت و پایش منطقه اقدام کردیم که ردپای مورد نظر هیچگونه شباهتی به ردپای خرس نداشته بلکه کاملا متناقض با آن بود.

وی در پایان بیان کرد: اکیپ مورد نظر پس از چند ساعت متوالی نظارت و پایش محل مورد نظر را ترک کردند.

همچنین گفتنی است موسوی مدیر روابط عمومی آتش نشانی استان البرز طی تماس تلفنی با خبرنگار حوزه م حیط زیست اظهار کرد: هیچگونه گزارشی مبنی بر فرار خرس از سیرک‌های استان البرز ارائه نشده است.