سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

خرم آباد هشتمین شهر آلوده جهان شناخته شد +فیلم +عکس

از سوی سازمان بهداشت جهانی:

خرم آباد هشتمین شهر آلوده جهان شناخته شد

خبرگزاری تسنیم: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی شهر خرم آباد ایران هشتمین شهر آلوده جهان از نظر ذرات ریز معلق در هوا شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری دیلی تایمز، آمارهای سازمان بهداشت جهانی که از بیش از 1600 شهر جهان جمع آوری شده نشان می دهد دهلی نو پایتخت هند آلوده ترین شهر جهان است.

سازمان بهداشت جهانی میزان تمرکز ذرات  ریز معلق در هوا را بررسی کرده است. بر اساس این گزارش، ذرات ریزی که قطر آنها کمتر از 2.5 میکرومتر است، نباید در هر متر مکعب بیشتر از 10 میکروگرم باشد.

پاتنا، گوالیور و رایپور نیز که همگی در هند قرار دارند در رتبه های دوم تا چهارم آلوده ترین شهرهای جهان قرار گرفته اند.

شهر خرم آباد ایران نیز هشتمین شهر آلوده جهان به شمار می رود و پس از آن شهرهای احمدآباد و لوکانو هند در رده های نهم و دهم قرار دارند.

بر اساس این گزارش 3 شهر از شهرهای پاکستان در بین 10 شهر آلوده جهان قرار دارند. کراچی از این نظر پنجمین شهر آلوده جهان محسوب می شود. آلودگی هوا، نبود زیرساخت های مناسب مدیریت فاضلاب و کاهش کیفیت آب پهنه های آبی مسائل زیست محیطی مهم در کراچی به شمار می روند. هوای این شهر از دود ناشی از اتوبوس ها و اتوموبیل های سه چرخه ، تاسیسات صنعتی، سوزاندن زباله ها و روشن کردن آتش در منازل به سرعت آلوده می شود.

پیشاور ششمین شهر آلوده جهان به شمار می رود. دود ناشی از خودروها، تاسیسات صنعتی و کوره های آجرپزی، سوزاندن  زباله های جامد و استفاده از خودروهای دارای نقص فنی برخی از منابع آلودگی در پیشاور هستند.

راول پندی، دیگر شهر پاکستان، در رده هفتمین شهر آلوده جهان قرار دارد. راول پندی شهری است که در منطقه پوتوهار در شمال پنجاب قرار گرفته و به سرعت در حال رشد است. این شهر محل فعالیت  کارخانه های بزرگ نساجی است. ترافیک سنگین خودروها موجب تشدید آلودگی در این شهر شده است.

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، 9 شهر از 10 شهر آلوده جهان بر اساس آمارهای به دست آمده از 1600 شهر در فاصله سال های 2008 تا 2013 در هند و پاکستان واقع شده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
45 شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 17:15 http://22121.blogsky.com

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.