سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

سلحشور

گلچین مطالب زیبای وب

انفجار در تجمع انتخاباتی مخالفان اردوغان+تصاویر+فیلم

یک روز مانده به انتخابات سرنوشت‌ساز پارلمان ترکیه، انفجاری مشکوک، دستکم چهار تن را در دیاربکر در جنوب شرق این کشور به کام مرگ کشاند و منجر به زخمی شدن بیش از ۱۷۰ گردید.
به گزارش مشرق،‌ انفجار در تجمع انتخاباتی حزب چپگرای دموکراتیک خلق‌ها در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه دست کم چهار کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی به جای گذاشته است.

قرار بود که «صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر حزب در این تجمع سخنرانی کند.

ابتدا عنوان شد که اختلال در یک پست برق باعث انفجار شده است اما سپس وزیر انرژی ترکیه گفت که این پست برق دستکاری شده بوده است.

صلاح الدین دمیرتاش، پس از انفجارها، در دفتر حزب در دیاربکر گفت: هر کاری که بکنند، ما صلح و آرامش را به ارمغان می‌آوریم. از سراسر کشور با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند ما با شما هستیم.

بلافاصله پس از انفجار، اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در بیانیه‌ای با ابراز تاسف، از آغاز تحقیقات برای یافتن عاملان این اقدام خبر داد.


  



گفته می‌شود تجمع کنندگان، از مخالفان سرسخت رئیس جمهور ترکیه و حزب حاکم ترکیه هستند. همین باعث شده تا انگشت اتهامِ مخالفان به سمت اردوغان نشانه برود. این روزها اتهامات زیادی به دولت اردوغان نسبت داده می شود. انتشار تصاویر کامیون‌های حامل سلاح برای تروریست‌ها در ترکیه و ادعای روزنامه جمهوریت مبنی بر تلاشِ دولت برای انتقال تروریست‌های افراطی به خاک سوریه، کار را در روزهای سرنوشت سازِ انتخاباتِ پارلمان، برای حزب حاکمِ اردوغان سخت تر کرده است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها، که حمایت کردها و چپ‌های ترکیه را دارد، امیدوار است که بتواند در انتخابات روز یکشنبه از حد نصاب ۱۰ درصدی لازم برای گرفتن کرسی‌ها در انتخابات بگذرد. در نظام انتخاباتی ترکیه اگر حزبی نتواند ۱۰ درصد کل آرا را به دست بیاورد، هیچ یک از کرسی‌های مجلس را نخواهد گرفت.

اگر این حزب موفق به گذشتن از حد نصاب لازم شود، برنامه رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه برای تغییر قانون اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

ماه گذشته نیز دو انفجار در دفترهای حزب دموکراتیک خلق در شهرهای مرسین و آدانا چند زخمی به جا گذاشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.